donderdag 20 september 2018

Kookkluns? Kookkluns!

Dat mijn blog met recht de naam kookkluns draagt zal dit verhaal bewijzen. Al die lovende verhalen over alle overheerlijke dingen die ik maak geven wel te denken, maar heel soms mislukt er toch ook echt wel eens iets.

Zo was ik eergisteren weer heerlijk met de gele courgettes aan de gang. Deze keer wilde ik een lekkere cake bakken. Op de markt in Monster had ik zalige banaantjes gekocht, dus het moest een bananen/courgette cake worden.

Even snuffelen op internet, en al snel een recept van Cickslovefood gevonden. Ik gebruik wel vaker recepten van hun. Zij gaan heel relaxt om met het hele vegetarische/veganistische gebeuren, en hebben niet zeldzaam heerlijke recepten staan.

Nog even gegoogled of ik speltmeel kon vervangen door gewone bloem, omdat ik (nog) geen speltmeel in huis heb. Dat zou probleemloos moeten kunnen.



Maar goed, de bananen/worteltjes/courgetten cakes worden nogal eens wat machtig, niet echt luchtig, dus dacht ik slim te zijn. Ik heb eerst de eiwitten geklopt, en daarna pas de rest van de ingrediënten van het beslag erbij gedaan, zodat er wat meer lucht in de cake zou komen. ( denk aan sponscake).


Of dat de denkfout is geweest, of dat er iets anders mis is gegaan, ik weet het niet. Maar de cake was echt niet te eten. Hij is op de één of andere manier gewoon niet gaar geworden van binnen.

We hebben hem nog geprobeerd te redden door hem nog wat langer in de oven te schuiven, maar helaas. Dit baksel is toch echt in vuilnisbak terecht gekomen.


En dat doet bijna fysiek pijn. Ik heb zo'n hekel aan verspilling, en er zaten toch echt zoveel lekkere dingen in. Maar goed, you win some, you lose some, en als er nooit iets mislukt, leer je ook niks!



Gelukkig hadden we dinsdag nog wel een super geslaagd gerecht met de courgettes. We hebben maandag  in Duitsland boodschappen gedaan en een heerlijk stukje lamsrug gekocht. En laat die nou perfect samen gaan met een gegrilde courgette salade! Gebakken gnocchi erbij, en smullen maar.



Ik moet zeggen dat ik het op het ogenblik ontzettend naar mijn zin heb. Ik ben weer eens op een zeer positieve manier met eten bezig. Ik hou ontzettend van lekker eten, en dat is wel eens lastig als je toch wel aanleg hebt om (snel) aan te komen. En nu ben ik deze week zo'n beetje hele dagen met eten bezig. Maar dan niet met het in mijn mond stoppen, maar er over nadenken, dingen opzoeken, uitzoeken, en uiteraard ook breiden.

Vandaag ook al weer de hele dag bezig met eten, maar daar morgen meer over.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Goede voornemens

Heb je dat ook wel eens? Dat je heel goed weet dat je al een hele poos op het verkeerde pad loopt? Maar dat je te lui/makkelijk bent om er ...